Rollespilsfabrikkens Forum  

Gå tilbage   Rollespilsfabrikkens Forum > "Hjerte rimer på Smerte"

Lukket emne
Emneværktøjer Visningsmetode
Ulæst Wed, 2 May 2007, 16:05
Claus Raasteds avatar
Claus Raasted Claus Raasted er offline
Asshands

Tilmeldingsdato: Feb 2006
Standard Svarbrevet

Som lige nu er blevet sendt ud til alle pr. mail... kan læses her...
Vedhæftede filer
Filtype: doc Svarbrev WORD.doc (87.0 Kb, 43 visninger)
Ulæst Wed, 2 May 2007, 22:17
Morten Folsted Morten Folsted er offline
Junior Member

Tilmeldingsdato: Feb 2007
Lokation: Ballerup
Send en meddelelse til Morten Folsted via MSN
Standard

hej!

kan du ikke ligge Svarbrevet ud som et almindligt svar i denne tråd, da jeg ikke har word og dermed ikke kan læse den
så vil jeg blive glad
MVH M

(desuden har jeg ikke modtaget noget brev på min mail)
Ulæst Wed, 2 May 2007, 23:17
Simone Lorentzen Simone Lorentzen er offline
Member

Lokation: Næ-æstved
Send en meddelelse til Simone Lorentzen via MSN
Standard

"Hej kommende gymnasieelever
Så er det ved, at være tid!

VELKOMST
Der er kun få dage tilbage til scenariet og dette her svarbrev burde have været ude i fredags. Men som med så meget andet er virkeligheden ikke altid som man ønsker den. Det vigtige er dog, at det kommer nu. For 'Hjerte rimer på Smerte' har været et projekt ramt af både uheld og succes.
Vi fik meget hurtigt et stort antal deltagere, og som sagerne så ud i marts havde jeg regnet med, at vi nemt ville nå de 100 spillere scenariet var lavet til. Desværre viste det sig, at mange havde planlagt for hurtigt og selvom vi havde 75 deltagere for en måned siden har vi kun 60 nu.
Vores lokation mistede vi også undervejs.

Men begge dele kan ses i både et positivt og et negativt lys. Vi vælger det positive. Så i stedet for at have et scenarie med 100 mennesker på en skole i Osted har vi et scenarie med 60 mennesker på en mindre skole i Rødovre, som er noget mere centralt beliggende! Og scenariet burde virke ligeså godt med 60 som med 100, selvom det betyder, at nogle af klikerne så er blevet mindre (og Rollespillerne er røget helt...*snøft*)

Nå, nok snak om hvordan og hvorledes. Noget praktisk info følger her.

HVORDAN KOMMER JEG DERHEN?
Spillet foregår på Rødovre Ungdomsskole, og adressen er Nørrekær 8, 2610 Rødovre.
Man kan komme dertil enten via Rødovre st. (der ligger tæt ved) eller ved at tage enten bus 200S eller 6A (som begge stopper lige i nærheden). Kan man ikke finde ud af hvor vi er kan man ringe til mig på 22 34 24 80 og spørge om vej. Men er man bare nogenlunde i stand til at bruge hjemmesider som www.findvej.dk eller www.rejseplanen.dk så burde man kunne klare sig fint.

HVAD SKAL JEG HAVE MED?
Du skal have et par ting med, og selvom det måske lyder af meget, så er det meste af det muligheder, og ikke krav. Vi har derfor delt listen nedenfor op i ting du SKAL have med, og ting du KAN have med.

Du skal medbringe...
...et kostume, der følger kostumekravene (som du kan læse om under ”Roller” på hjemmesiden)
...et kostume til Skoleballet som passer til din rolle. Husk, at det er en Galla-fest
...noget at sove med og på (f.eks. liggeunderlag og sovepose)
...tandbørste, håndklæde og personlige ting (da vi har adgang til både bad og toiletter)

Du kan medbringe
...flere kostumer, så du har et kostume til hver episode
...lidt penge, så du kan købe lidt i baren til Skoleballet og Offgamefesten lørdag
...genstande, som gør din rolle mere spændende (skoletaske, bøger, æble til læreren, etc.)

Men vigtist af alt, så skal du medbringe godt humør og mod på at prøve et anderledes slags scenarie!

MADEN
Der er mad inkluderet i prisen på scenariet og vi gør vores bedste for at den bliver god. Men belært af erfaringer på vores sidste JRK-scenarie (Piratlive II), så fandt vi ud af, at rigtig lækker mad (som der var der) ikke er bedre end simpel mad i store mængder. Så maden til scenariet bliver simpel, og det eneste måltid hvor der er decideret varm mad er aftensmaden lørdag – til gengæld lover vi, at der kommer til at være masser af mad til alle. Og da maden foregår offgame så kan selv de spiseforstyrrede poptøser få lov til at spise alt hvad de vil!
LOKATION
Spillet foregår på Rødovre Ungdomsskole (i Rødovre). Det betyder et par ting. For det første betyder det, at der er alle mulige lokale bøller og folk der keder sig i weekenden, så det er meget vigtigt at yderdørene forbliver låst hele tiden. Skal man lige udenfor og have sig en smøg, så sørger man for, at døren er låst igen når man kommer ind, og løber vi endelig ind i nogle problemer, så hiver man fat i en af os der spiller lærere så vi kan løse det. Det er selvfølgelig ikke fordi der er åben bandekrig i Rødovre, men der er bare mange unge der keder sig der, som endnu ikke har fundet ud af, at det kan være sjovt at klæde sig ud og lege man er en anden...
Desuden er skolen selvfølgelig 100% røgfri, så skal man ryge skal det være udenfor. Fake-cigaretter, fake-hash og andet sjov er selvfølgelig tilladt som en del af spillet, men rigtige laster skal plejes udenfor – og saml skod op efter jer! Der vil også i løbet af weekenden være andre mennesker på visse dele af skolen, så hvis man bevæger sig ned i stueetagen så kan man risikere at støde på ”almindelige” mennesker. Spilmæssigt lader vi bare som om de er fra en handelsskole der også ligger i bygningen, men man skal nok holde sig fra at ”spille” med dem – de ved godt, at vi er der, men vil sikkert alligevel synes, at vi er lidt sære...

TIDSPLANEN GENNEMGÅET
På fredag (4. maj) kl. 16:00 åbner vi dørene til scenariet. Har du mulighed for at være der her bør du være det. Der er sandwich og frugt som man kan gå og spise af, nu vi ikke serverer regulær aftensmad fredag. Selve spillet starter først kl. 20:00 med ”Første Skoledag” episoden, men det er utroligt rart at have de ekstra par timer til lige at snakke med sine relationer, sige hej til folk man kender i den virkelige verden og snuse lidt til stemningen, samt få afklaret spørgsmål inden vi går i gang. ”Første Skoledag” varer indtil midnat, og efter midnat er der lidt natmad og tid til at sludre og planlægge. Der vil IKKE blive solgt alkohol (det gemmer vi til lørdag aften) og vi vil være meget taknemmelige hvis I lader være med at drikke jeres eget fredag aften. Men hygge og lidt mad er der plads til.

Lørdag morgen kl. 9:00 – 10:00 er der brunch buffet, så man kan få lidt mad indenbords inden man starter spillet. Kl. 10:00 begynder Episode II - ”Elevrådsvalget” og det kører indtil kl. 14:00. Så er det lige en halv times snack-pause hvor man kan få sig lidt frugt eller en mad og snakke lidt, før vi fra 14:30 – 18:30 tager Episode III - ”Idrætsdagen”. Det kommer til at foregå ovre på et nærliggende idrætsanlæg, så tag sportstøj med (med mindre du er punker og bare nægter, selvfølgelig!). Der vil være mulighed for at komme i bad hvis man har været virkelig aktiv, man da vi ikke har uendelige badfaciliteter, så bedes man ignorere badet hvis man ikke har været vildt fysisk under Idrætsdagen. Idrætsdagen indeholder også et foredrag af en idrætslærer.

18:30 – 20:00 Lørdag spiser vi aftensmad. I denne periode skal man også skifte til sit tøj til Skoleballet, som vi håber på at starte 20:00. Her er vi dog realistiske nok til at vide, at det kan blive skubbet lidt, så hvis vi først kommer i gang en halv eller en hel time efter, så går det nok. Men prøv at skynde jer, så vi kan nå det hele. Skoleballet varer indtil midnat (så sløv omklædning betyder mindre spil) og når klokken er 24 så slutter Episoden og vi åbner vi for den rigtige fest. Til Skoleballet VIL der blive serveret alkohol i baren (for rigtige penge, men til rimelige priser). Vi gider ikke have folk der er plørefulde (så vil ens rolle det må man nøjes med at spille det), men man må gerne drikke et par genstande...
På et eller andet tidspunkt i løbet af natten slutter festen nok, og så lægger vi os til at sove.

Søndag morgen 09:00 er der igen brunch buffet, og 10:00 starter sidste Episode - ”Eksamen”, som også kommer til at indeholde klikernes ”farvel-shows” og en tale af Rektor, der afslutter scenariet. Og så skal vi bare rydde op (hvilket burde være nemt, da det jo ikke ligefrem er et udstyrstungt scenarie) og gøre rent (hvilket nok også kan klares, da området ikke er så stort). Og så er der bare tilbage at evaluere lidt i fællesskab, fortælle røverhistorier og sige tak for denne gang!

Er der nogle spørgsmål i sidste øjeblik, så kan man sende en mail til raasted@laiv.dk som sædvanligt eller man kan give et ring på 22 34 24 80 hvis det er vigtigt. Og så ses vi i weekenden!

På vegne af Arrangørgruppen
Claus Raasted"

-værsågod, Morten.
og jeg har altså heller ikke fået nogen mail?
Ulæst Thu, 3 May 2007, 12:22
Claus Raasteds avatar
Asshands

Standard

Sært... svarbrevet er sendt til følgende mails...
Er der andre der ikke har fået?

rollerspiller1991@yahoo.dk
rgb@mail.dk
kathedegaard@gmail.com
123luciano@gmail.com
b.gc@hotmail.com
marcus_bmc@hotmail.com
mortenfolsted@hotmail.com
thorbjrn90@yahoo.dk
morarden@ofir.dk
me-amore@jubii.dk
fififie_moi@hotmail.com
koekkengrej@hotmail.com
becki-007@hotmail.com
lea_damgaard@hotmail.com
emmygroth@yahoo.dk
stephanie_albrectsen@hotmail.com
magiske_anjouro@hotmail.com
seb_hj@c.dk
lille_mig1995@hotmail.com
rasmustonnesen@hotmail.com
katykrebs@hotmail.com
mcgulvklud@hotmail.com
niels327@hotmail.com
jipjapjeppe@hotmail.com
michellekhdusen@hotmail.com
bass-drengen@hotmail.com
otrab@get2net.dk
kristian.w.n@gmail.com
sigurd_sivertsen@yahoo.dk
oragada@jensen.mail.dk
flammendetomat@hotmail.com
zraki@hotmail.com
rfiskekarl@gmail.com
nissen.morten@gmail.com
henrik_flindt@hotmail.com
emil@osullivan.dk
ronjalind@hotmail.com
adrianpoulsen@hotmail.com
thomas@weppler.dk
tosse99@gmail.com
professo@ofir.dk
da_r_men@hotmail.com
my_unfair_lady@msn.dk
fusion_link@hotmail.com
anneli_np@hotmail.com
ninsii@hotmail.com
emilie@stegmann-holst.dk
sindssygesimon@hotmail.com
wiii34@hotmail.com
nathja.lund@sol.dk
vywien_fox@hotmail.com
danielwiegell@hotmail.com
vufferen@hotmail.com
sophia_jacobsen@hotmail.com
ilovepiphans@hotmail.com
mathiashojte@gmail.com
idatski@hotmail.com
christian91lerche@hotmail.com
carina.t@forum.dk
Ulæst Thu, 3 May 2007, 14:22
Michelle Kjær Michelle Kjær er offline
Junior Member

Send en meddelelse til Michelle Kjær via MSN
Standard

Jeg har heller ikke fået den
Ulæst Fri, 4 May 2007, 01:56
Adrian Adrian er offline
Senior Member

Tilmeldingsdato: Dec 2006
Lokation: Rødovre
Send en meddelelse til Adrian via MSN
Standard

Det går nok men jeg har heller ikke fået den.
HRpS 2: Peter Brun Nedergård, popdrengen
HRpS 3: Peter igen men nu holder jeg festen for jeg andre
Motherland: Yevgenij Blechmin et sandt medlem af proletariatet
Ulæst Fri, 4 May 2007, 10:15
Steph Steph er offline
Junior Member

Standard

Me neither.
Ulæst Fri, 4 May 2007, 10:30
Oliver Trab Oliver Trab er offline
Member

Tilmeldingsdato: Apr 2007
Lokation: efterskole, Roholte
Send en meddelelse til Oliver Trab via MSN
Standard

jeg har fået den (total outsider)
-I skal aldrig dømme en bomba på æsken!!!! arrgghh!

664 -almost evil
665 -sorry, the devil is next door
666 -keep away from me, if you will live!
Ulæst Fri, 4 May 2007, 10:47
Sebastian Sebastian er offline
Member

Standard

så er vi 2
Daniel Hviid... filmnørden (HRPS II)
Ulæst Fri, 4 May 2007, 11:07
Claus Raasteds avatar
Asshands

Standard

Mærkeligt, mærkeligt.
Jeg har lige sendt det ud en ekstra gang her i sidste øjeblik... så må vi se om det hjælper. Ellers printer vi det selvfølgelig ud og hænger op.
Men forhåbentligt har de fleste læst det her!

Vi ses om nogle timer...

Claus
Lukket emne

Emneværktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg